Objectius de la sessió:
- Conèixer un dels rols que ha de desenvolupar l’orientadora durant la seva jornada laboral.
- Establir un contacte directe amb l'equip directiu.
La reunió es realitza al despatx dels caps d'estudi i el secretari.
L'equip directiu està format per:
- directora
- cap d'estudis de 1r cicle
- cap d'estudis de 2n cicle i general
- cap d'estudis de Batxillerat
- secretari
La cap d'estudis i la directora decideixen quan es reunirà la comissió de diagnòstic i com es farà la distribució del qüestionari per les famílies.
El cap d'estudis de 1r cicle demana què han de fer els tutors, per poder informar a la reunió que s'ha de fer l'endemà. Entre tots decideixen com ho fan per ell poder-ho transmetre als tutors.
Fins aquí i sota el meu punt de vista, la reunió és útil tenint en compte les funcions de cada un dels participants.
A continuació surt un tema que potser no té res a veure amb el que s'hauria de tractar a aquestes reunions. Es tracta de problemes amb un projector de 2n d'ESO.
Un altre punt és la informació sobre una xerrada adreçada a pares que es durà a terme a un altre centre (concertat) del municipi. Discuteixen envers com han de donar la informació, ja que és una activitat externa al centre. Al final arriben a un acord, però hi ha discrepàncies.
També tornen a comentar el problema de la neteja al centre. La directora els comunica que ha telefonat a la Conselleria d'Educació per informar-los de la situació que estan patint i que tant els preocupa durant tot el temps que jo he estat pel centre.
Un altre dels temes comentats es refereix a diferents informacions que venen de la Comissió de Medi Ambient, envers el tema de la neteja.
Durant el temps que es discuteixen aquests temes l'orientadora no intervé. Potser per la manera com li arriben les informacions i pel tipus d'informació que es tracta, ella no es veu amb "capacitat" per assessorar-los...
Jo els faig una proposta que podria ajudar a controlar la neteja al temps de pati, i que al meu centre s'ha duit a terme i ha tingut bastant èxit. Es tracta de què cada dia al pati hi hagi uns quants "agents verds", que duguin un distintiu i que es dediquin a vigilar en quant a neteja. La proposta és acollida per la directora amb molt interès i proposen comunicar-ho a la comissió encarregada d'aquest assumpte.
Dóna la sensació que aquesta reunió, igual que la CCP, es dedica a donar informacions que, com ja hem comentat anteriorment amb l'orientadora, es podrien transmetre per unes altres vies. Cal dir, però, que des de l'equip directiu contínuament envien correus als professors per donar-los diferents informacions, la qual cosa no sé si és molt lògica... els professors haurien d'estar tot el dia pendents del correu per rebre la informació a temps.
REFLEXIONS AMB L'ORIENTADORA
El tema principal de les nostres reflexions sempre gira entorn la manca de temps: com es poden fer reunions més eficaces i com es poden distribuir els horaris perquè tot funcioni millor. És impossible fer-ho tot en horari lectiu. Ella troba que s'han de dur coses elaborades a les reunions per poder debatre. El dia a dia del centre (els petits o gran problemes que van sorgint) fa que no basti el temps.
Intervencions de l'orientadora
Demana espais i recursos pel grup d'alumnes del programa ALTER. Entre tots proposen solucions.


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.