
Conversant amb na Catalina, la meva tutora, arribam a la conclusió que, com que ella no pot anar a algunes de les comissions en què està organitzat el centre, tota la informació li arriba a través de la CCP. Per tant, si tenim en compte algunes de les funcions pròpies de la seva tasca, aquesta organització dins el centre dificulta que pugui dur a terme correctament i eficaç les tasques d'orientació.
De fet, observo que la majoria del temps es dedica a donar informacions que potser podrien fer arribar d'una altra manera als diferents departaments, per tal que quan la CCP es reuneixi, les decisions es puguin agilitzar.Com a òrgan de coordinació docent que és, la CCP hauria de servir per unes altres coses...
Anam a veure què diu el Reglament Orgànic de Centres envers aquesta qüestió:
http://die.caib.es/normativa/pdf/02/2002-09-27_Decret_120-2002_BOIB_120_5-10-02_ReglamentIES.pdf art. 69 derogat pel Decret 39/2011 de 29 d'abril (BOIB 05/05/2011 núm. 67)
CAPÍTOL VI
Comissió de coordinació pedagògica
Article 57. Composició de la comissió de coordinació pedagògica
1. Als instituts d’educació secundària hi haurà una comissió de coordinació pedagògica, la composició de la qual serà la següent:
a) El director, que en serà el president.
b) El cap d’estudis.
c) Els caps de departament.
d) L’orientador del centre.
e) El coordinador de la comissió de normalització lingüística.
f) El coordinador d’activitats complementàries i extraescolars.
2. En aquells instituts d’educació secundària que disposin d’òrgans de govern unipersonals adjunts, i/o cap d’estudis de nocturn o d’horabaixa, podran incorporar-se a la comissió de coordinació pedagògica del centre.
3. Quan, pels temes o qüestions inclosos en l’ordre del dia es consideri convenient, hi podran assistir altres membres de la comunitat educativa.
4. El director designarà i nomenarà un secretari entre els membres de la comissió de coordinació pedagògica, qui serà l’encarregat d’aixecar acta de les reunions.
5. En la comissió de coordinació pedagògica dels instituts d’educació secundària podran constituir-se subcomissions en la forma i amb les funcions que determini el projecte educatiu de centre, en les quals es podran integrar altres membres del claustre.
Article 58. Competències de la comissió de coordinació pedagògica
La comissió de coordinació pedagògica exercirà les competències següents:a) Establir, a partir dels criteris presentats pel claustre, les directrius generals per a l’elaboració i la revisió dels projectes curriculars d’etapa, que seran desenvolupats pels departaments didàctics mitjançant l’elaboració de les programacions didàctiques, i pel departament d’orientació amb l’elaboració dels plans d’orientació educativa i d’acció tutorial; i assegurar-se, d’aquesta manera, de la coordinació i coherència interna dels projectes curriculars. Cal dir que sembla que aquestes tasques encara no s'han començat a fer.
b) Dirigir i coordinar l’elaboració dels projectes curriculars d’etapa, com també les possibles modificacions, i responsabilitzar-se’n de la redacció.
c) Assegurar la coherència entre el projecte educatiu de centre, que inclou el reglament d’organització i funcionament, el projecte lingüístic, i altres projectes que en el seu moment determini la Conselleria d’Educació i Cultura; els projectes curriculars d’etapa i la programació general anual.
d) Proposar al claustre, per a l’avaluació i l’aprovació, els projectes curriculars d’etapa, els aspectes docents del projecte educatiu i de la programació general anual, i les modificacions dels ja establerts, com també l’evolució de l’aprenentatge i el procés d’ensenyament. (tasques desenvolupades potser només durant les sessions d'avaluació).
e) Vetllar pel compliment dels projectes curriculars d’etapa en la pràctica docent del centre, i per l’avaluació d’aquests.
f) Proposar al claustre la planificació general de les sessions d’avaluació i qualificació, i el calendari dels exàmens o proves extraordinàries, d’acord amb la prefectura d’estudis.
g) Elaborar i elevar al claustre la proposta del pla de formació del professorat del centre.
h) Proposar al claustre de professors el pla per avaluar el projecte curricular de cada etapa, els aspectes docents del projecte educatiu i la programació general anual, l’evolució del rendiment escolar de l’alumnat i el procés d’ensenyament.
i) Fomentar l’avaluació de totes les activitats i els projectes de l’institut, col·laborar amb les avaluacions que es duguin a terme a iniciativa dels òrgans de govern o de l’Administració educativa i impulsar plans de millora en cas que s’estimi necessari, com a resultat de les esmentades avaluacions. Aquest punt és el que més es veu.
j) Elevar al consell escolar un informe sobre el funcionament de la comissió de coordinació pedagògica, que s’inclourà en la memòria de final de curs.
k) Aquelles altres que li puguin ser atribuïdes per la Conselleria d’Educació i Cultura.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada
Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.