Assessorament per a l'elaboració i implementació del Pla d'Atenció a la Diversitat

divendres, 23 de març del 2012

Pla de treball: El meu projecte

Benvolgudes companyes,
Aquí vos presento el meu Pla de Treball. La veritat és que, malgrat algunes dificultats "ajenas a la organización" sembla que me'n sortiré i hauré aconseguit aprendre en aquesta nova mini etapa de la meva formació. De moment aquestes 3 setmanes han estat intenses i molt profitoses... ja us aniré contant...

1.    Títol del projecte

ELABORACIÓ I IMPLEMENTACIÓ DEL PLA D’ATENCIÓ A LA DIVERSITAT
Anàlisi de la metodologia i estratègies emprades a 1r i 2n cicle d’ESO per atendre a la diversitat.

2.    Descripció del tema del projecte

La diversitat és inherent a la condició humana. El fet que l’etapa d’Educació Secundària sigui terminal i comprensiva justifica que el centre hagi d’estar preparat per atendre tot el conjunt de l’alumnat i que disposi dels recursos per poder fer-ho.

Al Decret 39/2011 de 29 d’abril (BOIB, 5.05.11) es recull “la idea que l’educació és el mitjà més adequat perquè infants i joves construeixin la seva personalitat, desenvolupin al màxim les seves capacitats, conformin la pròpia identitat personal i configurin la comprensió de la realitat”.
Així mateix, amb aquest Decret es pretén “establir i regular la resposta educativa a la diversitat dels alumnes sota els principis de qualitat, d’equitat, d’integració i d’inclusió”. I per fer-ho destaca la importància de què els centres comptin amb un Pla d’atenció a la diversitat inclós dins els seus projectes educatius (PEC), amb la finalitat de consensuar, partint de les característiques pròpies i dins els principis d’autonomia pedagògica, entre d’altres, quines mesures, tant ordinàries com extraordinàries es posaran en marxa amb la finalitat que tots els alumnes puguin assolir els objectius de l’etapa.

El projecte consistirà a ajudar a l’equip directiu, que ha començat nou enguany, i al departament d’orientació del centre a redactar un nou PAD tenint en compte la nova normativa i les característiques del centre, ja que el que tenien fins ara ha quedat obsolet. En realitat es tracta de plasmar en el paper tot allò que se suposa que ja estan duent a terme des de fa anys per atendre la diversitat del seu alumnat.
En quant a l’elaboració del Pla d’Atenció a la Diversitat, m’agradaria fer un seguiment del procés, per tal de poder observar els punts febles que es puguin presentar. Crec que en aquest cas serà molt interessant veure com s’aclareixen els límits i responsabilitats de cada un dels implicats i veure si al final del procés s’ha duit a terme tot allò que es pretenia.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.

Dades personals

La meva foto
Mestra d'Educació Musical i Primària. "Ya no basta con que cada individuo acumule al comienzo de su vida una reserva de conocimientos a la que podrá recurrir después sin límites. Sobre todo debe estar en condiciones de aprovechar y utilizar durante la vida cada oportunidad que se le presente de actualizar, profundizar y enriquecer el primer saber y de adaptarse a un mundo en permanente cambio". (Delors, J. (coord.). (1996). La educación encierra un tesoro. Madrid: Santillana/UNESCO.p. 95)